Wyjazd do muzeum

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

2 grudnia 2016 roku (piątek) uczniowie klas V Szkoły Podstawowej im. Jana Brzechwy w Grabowie Królewskim wraz z opiekunami panią Iloną Swędrowską i panią Eliza Pohl wybrali się na wycieczkę do Wrześni. W planie wyjazdu było zwiedzanie Muzeum Regionalnego im. Dzieci Wrzesińskich oraz posiłek w restauracji CAPRI.

Około godz. 9:30 wszyscy zebraliśmy się przed szkołą, po czym wyruszyliśmy autokarem w drogę. Podróż minęła nam w bardzo miłej atmosferze m.in. na śpiewaniu różnych piosenek oraz koleżeńskich rozmowach. Na miejscu byliśmy ok. godz. 10-tej i najpierw udaliśmy się do muzeum, gdzie przywitał nas sympatyczny pan przewodnik. Wizyta w tym miejscu okazała się być bardzo ciekawa. Mogliśmy zobaczyć stare przedmioty, takie jak np. garnki, ząb mamuta oraz niedawno odkryte ludzkie kości. Jednak przede wszystkim zaciekawiła nas sala szkolna z początków X wieku, w której to klasie znajdowały się stare ławki z miejscami na kałamarze oraz katedra, z której przemawiał nauczyciel. Pan przewodnik opowiedział nam również o wydarzeniach, których bohaterami byli uczniowie wrzesińskiej szkoły protestujący przeciwko modlitwie i nauce w języku niemieckim, za co zostali surowo ukarani. Po wizycie w muzeum udaliśmy się do restauracji, gdzie każdy mógł zamówić coś do zjedzenia. Znaczna większość zdecydowała się na pizzę. Po smacznym posiłku wróciliśmy do szkoły.

Podsumowując, warto było udać się na tę wycieczkę, gdyż mogliśmy bliżej poznać historię dotyczącą naszego miasta powiatowego – Wrześni. Okazało się, że tamtejsze muzeum to bogata skarbnica pamiątek, które nie tylko dokumentują minione wydarzenia, ale również ukazują postawę wrzesińskiej młodzieży.